van Denpasar naar Amsterdam

5 augustus 2019 - Kuta, Indonesië

Zondag 4 augustus,

En dan is het zover, de dag om daadwerkelijk te vertrekken en weer terug te gaan naar Nederland! Onze biologische wekker staat sinds we in Bali zitten op 07:00 en dat is vandaag dus niet anders, het voelt alleen wel anders want nu moeten we alles gaan inpakken en dus die reis gaan maken van ongeveer 22 uur bij elkaar. San is zoals gewoonlijk als eerste uit bed en ik kijk eerst of er nog mensen gereageerd hebben op mijn blog, ik vind het echt leuk dat er zoveel mensen zo positief gereageerd hebben de afgelopen 2 weken, dat ook ik het bloggen misschien wel echt ga missen, dus wie weet leest er nog iemand mee van een reisorganisatie en hebben ze nog een fulltime blogger nodig😂 We kijken nog even op Facebook en instagram en dan gaan we naar beneden het is dan ongeveer 8:30 en we gaan eerst even een bakkie doen, ik moet op het laatst toch nog even geld wisselen bij een wisselkantoor, ze hebben ons nog gewaarschuwd dat je bij een goedgekeurd wisselkantoor moet wisselen want er zijn veel dubieuze geldwisselaars, nu weet ik inmiddels dat er verderop in de straat een bank zit dus ik ga daar wel naartoe, eenmaal aangekomen blijkt dat ik mijn paspoort mee had moeten nemen(wist ik veel) ik heb er wel meteen vertrouwen in dat dit een betrouwbare geldwisselaar is, maar ja geen paspoort bij me dus ik hoop dat ze me helpen. Ik word geholpen door een jongeman en als ik mijn persoonlijke gegevens aan hem doorgegeven heb wisselt hij de euro’s voor de roepia’s, inmiddels is het dan al 9 uur geweest en had ik met San en Gina op dat tijdstip bij de masseuse afgesproken, maar ik moet nog wel een stukje teruglopen dus moeten ze maar even wachten op mij☺️ Ik kom 5 minuten later dan de bedoeling was maar ja ik kan er niks aan doen hè want het zit in mijn bloed 😂😂

Gina zit op de stoep te wachten en zegt dat de eerste die vlak naast ons hotel is geen mensen heeft dus gaan we naar de 2e die heeft plek voor 2 mensen en ik zeg tegen San en Gina dat ze deze plekken moeten nemen en dat ik dan wel weer terug loop naar de eerste, zo kunnen we toch alle 3 in een keer gemasseerd worden, we willen toch een beetje goed gekneed het vliegtuig in. Na een uurtje ben ik klaar en moet ik 100.000 roepia afrekenen dat is ongeveer €7,50 voor een heel uur!! Ik loop terug naar San en Gina en die zijn ook net klaar en die hoeven maar 70.000 roepia pp te betalen dus dat is ongeveer €5,-!!!! Dat kan toch bijna niet voor dat geld en ik moet eerlijk zeggen je wordt niet Ff afgeraffeld hè, ze nemen echt alle spieren mee. Inmiddels is het even voor half 11 als we terugkomen bij het hotel, heben we nog mooi een half uur om te ontbijten, als wij de ontbijtzaal binnenlopen zijn de jongens er ook net, zo hebben we voor het eerst en meteen voor het laatst een ontbijt met elkaar🤔😂 dan is het snel naar boven want over een uurtje moeten we de kamer uit, en moeten we uitchecken, nog 1 keer een lekkere douche, de koffers inpakken en dan gaan we naar beneden. We komen bepakt en bezakt de lobby binnen als er meteen een man aan komt lopen, mooi gekleed in typisch Balinese kleding en hij stelt zich netjes voor als onze tourgids voor naar het vliegveld, die had ik even niet zien aankomen, een tourgids?? Hij neemt nog even (op ons verzoek) een foto van ons bij de lobby en dan lopen we naar de buschauffeur, ik grijp nog wel even mijn kans om te vragen aan onze gids of we nog tijd hebben om langs de weg te stoppen voor een vlag van Indonesië? Hij belooft me dat het goed komt. We stappen de bus in en hij pakt net als onze eerste tourgids “Adi” de microfoon terwijl Joël en Ryan (die achterin zitten) op nog geen meter afstand zitten en hij begint een heel verhaal op te hangen over de feestdagen die er nu zijn en aankomen op Bali en Indonesië, want op 17 augustus is het “independence Day” in Indonesië, dit wisten wij natuurlijk al maar hij zit zo in zijn rol als reisleider dat we maar niet zeggen dat we deze informatie al meerdere keren gehoord hebben, het enige wat ik hoop is dat hij mijn vraag niet vergeten is om te stoppen langs de weg want inmiddels zijn we al aardig op weg naar het vliegveld en zijn we ook alweer meerdere kraampjes tegen gekomen met deze vlaggen, maar ik heb nog steeds hoop dat hij mij niet vergeten is en dat het goed komt, en dan zie ik hem gebaren maken en een gesprek voeren met de chauffeur en ik zie dat hij de chauffeur op de kraampjes wijst en ja hoor we slaan af naar de kant van de weg en zegt hij; hier kan je de vlaggen kopen, hij stapt zelfs nog samen met mij uit en is ook meteen mijn persoonlijke tolk. Ik koop de vlaggen en bedank mijn tolk/reisleider, nog geen 2 minuten later komen we aan bij het vliegveld van Denpasar. Onze reisleider neemt nog 1 keer de microfoon tot zich en bedankt ons uit de grond van zijn hart dat wij als Nederlandse familie de moeite hebben genomen om zijn Bali te bezoeken en hij neemt daarna afscheid met de woorden “dit is geen voorgoed afscheid, want ik zie jullie zeker nog een keer” Ryan schiet een soort in de lach en zegt “nou dat denk ik niet, want voorlopig ga ik geen vakantie meer boeken van 22 uur”

We komen de luchthaven binnen en het is trouwens echt een mooie luchthaven, we kijken naar welke incheckbalie we moeten en gaan onze boarding passen halen, we eten nog even wat bij een “La Place” die ook gewoon echt zo heet en dan gaan we aan boord van onze eerste vlucht naar Taipei, Taiwan. Na bijna 5 uur vliegen komen we aan op de AirPort van Taiwan, het was een beetje een turbulente vlucht, het vliegtuig was ook iets ouder dan we op de heen weg hebben gehad, maar vooral het “gehorrel” in de lucht is gewoon vervelend, plus we moeten wakker blijven want we hebben nu 3 uur wachttijd in Taiwan en dan willen we proberen zo lang mogelijk te gaan slapen want dan heb je de minste kans op een jetlag althans dat hopen we☺️ Maar die 3 uur wachten op zo’n vliegveld zijn echt killing wat duurt dat lang zeg en dan moeten we daarna dus nog 13 uur vliegen!! Door het lange wachten wordt je zelf ook een beetje hangerig en dat is niet goed voor de humeurtjes kan ik je vertellen, de klok gaat langzaamaan richting half 12 en dan kunnen we boarden, ze hebben een soort van systeem bedacht bij het boarden die niet echt lekker loopt maar wij zitten er bij en onze “zone” is nog niet aan de beurt. Het duurt alleen wel echt lang en uiteindelijk mogen wij dan ook om 00:15 het vliegtuig in. De jongens hadden al een beetje bedacht dat als we zouden we vertrekken we redelijk snel ons eten zouden krijgen en dat we dan beter nog even wakker konden blijven en dat klopte. Na een uurtje kregen we ons eten en daarna werden de lampen in het vliegtuig gedimd en vielen we in slaap, althans ik viel in slaap☺️ Ik denk dat ik van de 13 vlieguren toch nog wel 7 opgevouwen, uitgevouwen, omgedraaid geslapen heb, dit in tegenstelling tot Gina die zegt dat ze bijna niet geslapen heeft dus dat word een hele lange maandag dan. Rond de klok van 5:30 komen ze met het ontbijt rond en eigenlijk had ik wel een beetje trek gekregen, maar waar op Java vaak nasi, bami, Gado Gado en soep op het ontbijtmenu staat, krijgen we hier een omelet met macaroni en een rode kool salade ofzo, dat was even een tegenvaller want inmiddels heb ik na 2 weken toch echt wel weer trek in een broodje kaas ofzo, die gedachte moet ik dus nog even parkeren maar dat ga ik zeker weten vanmiddag eten, ik hoor Joël praten over een saucijzenbroodje en Gina over een broodje filét, dus ik ben niet de enige zeg maar. Er zat nog wel een lekker broodje bij en een aardbeien kwarkje die gek genoeg nergens naar smaakt maar dat zal wel door de vlucht komen. Het gekke is dat je tijdens de vlucht precies kan zien waar je bent en we vliegen dus terug over Scandinavië, ik weet 100% zeker dat we op de heen weg niet zo gegaan zijn maar dat maakt natuurlijk ook niet uit. Terwijl ik dit schrijf moeten we nog 40 minuten vliegen voordat we weer op Nederlandse bodem staan en dan komt de hele reis toch nog even in mijn gedachten voorbij en vind ik het toch raar dat je echt aan de andere kant van de wereld gezeten hebt, daar waar we normaal gesproken nu aan het Gardameer of een ander Europees land gezeten zouden hebben. Dan vind ik het nogmaals speciaal en dan heb ik het puur over de eerste 10 dagen van onze reis, want ik moet eerlijk zeggen dat Bali echt wel leuk is, maar dan moet je er wel op uit gaan in Bali ,dan heb je echt heel veel te zien, maar er zat een familie bij ons in het hotel en die hebben we alleen maar bij het zwembad gezien, nou ga ik er maar vanuit dat zij alleen maar in het hotel gebleven zijn maar dan kan je net zo goed naar Turkije of Griekenland gaan. Voor de lezers die ooit overwegen om naar Indonesië te gaan dan kan ik jullie aanraden om sowieso een rondreis te maken, ja het is heel intensief maar het is echt de moeite waard!

De landing word inmiddels ingezet dus dat betekent dat we boven Nederland vliegen. Ik wil alle mensen die de moeite genomen hebben om onze reis zo met ons te volgen bedanken voor het lezen van mijn blogs en natuurlijk voor jullie reacties want als ik geen reacties had gehad, had ik er waarschijnlijk maar 2 of 3 gemaakt. Maar door jullie maakte ik er elke dag 1 en vond ik echt onwijs leuk om te doen. Dus als iemand binnenkort op vakantie gaat en die wil nog een blogger mee voor de saaie,eerlijke,vervelende,boeiende,informatieve,interessante maar ik hoop vooral grappige verhalen. Dan kan je me altijd bellen☺️😂

Ik kijk nog 1 keer naar buiten(natuurlijk weer tegen een vleugel aan kijkend) en ik zie een prachtige wolkendeken waar we bijna doorheen gaan en dan zie ik land, het is mijn eigen Nederland, ja ik ben blij om Nederland weer te zien maar ik ga Indonesië echt nooit meer vergeten en terwijl ik dit schrijf schieten de tranende in mijn ogen want Indonesië en dan vooral Java heb ik voor altijd in mijn hart gesloten. Ik ga dit nooit meer vergeten!!

Als laatste richt ik mij naar San en de kids en ik wil hun natuurlijk ook bedanken dat ze deze reis met mij hebben willen maken, want ik weet dat de kids vaak gedacht hebben, wat doe ik hier in godsnaam, maar ik heb het niet 1 keer gehoord van ze. Dus San, Joël,Ryan en Gina bedankt. Ik jou van jullie💋❤️

Dit was hem lieve mensen.

Inmiddels geland en vanaf Schiphol Amsterdam zeg ik op maandag 5 augustus.

Groeten,

de Broekies

1. Denise:
    Welkom thuis
  2. Broekhuizen:
    Dank je wel
  3. Peter:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis! Geniet van het nagenieten!
  4. Broekhuizen:
    5 augustus 2019
    Dank je wel Peter, komt goed
  5. Sandra:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis bedankt voor het reisverslag en nu nagenieten
  6. Broekhuizen:
    Dank je wel💋
  7. Anneke:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis buurtjes, fijn dat jullie er weer zijn😘
  8. Broekhuizen:
    Thnx buuf💋😘
  9. Roos:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis lieve familie! Ik heb genoten van alle blogs en sterkte met de jetlag..
  10. Broekhuizen:
    Dank je Roos💋💋
  11. VincE:
    5 augustus 2019
    Mooi verhaal, mooie reis pik. Wat rest zijn de herinneringen. Die blijven je altijd bij.

Dat bloggen is verslavend hé. Gaat een hoop tijd inzitten maar is erg leuk om te doen en de reactie zijn vaak top.

Tot snel..
  12. Broekhuizen:
    5 augustus 2019
    Dank je Vince en ja dat bloggen is erg leuk 😂😂 en die reacties zijn echt motiverend
  13. Jeroen:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis! Ff 2 uurtjes pitten. Wel wekker zetten!! Heel verrot wakker worden maar dat trekt wel weg. Vanavond vroeg naar bed. Werkt voor mij altijd het best tegen jetlag. Back to normal! Maar wel met mooie herinneringen!
  14. Broekhuizen:
    5 augustus 2019
    Hahaha dank je wel voor de tip Jeroen maar ik blijf wel wakker en dan vandaag vroeg naar bed☺️
  15. Tonny van Rijn:
    5 augustus 2019
    Welkom terug broekjes ook ik heb genoten van deze vakantie ik vind het fijn om erbij te mogen zijn.
    En nu heerlijk bijkomen en weer heerlijk genieten van je broodje kaas en 👍
  16. Broekhuizen:
    Dank je wel Tonny☺️😂💋
  17. Lizette:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis!! Heb erg genoten van je blogs! Zo waren we er toch een beetje bij haha! Mooie herinneringen hebben jullie gemaakt.
  18. Broekhuizen:
    Dank je wel Lizette💋
  19. Monica:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis, ook ik heb al je blogs gelezen Sas, superleuk om zo met jullie mee te gaan op jullie bijzondere reis. Voor nu bijkomen, en nagenieten.
  20. Broekhuizen:
    Dank je wel monica☺️💋
  21. Rinus:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis en genoten van je blogs heel indrukwekkend en mooie herinneringen voor jou en je gezin Rinus
  22. Broekhuizen:
    Dank je wel Rinus👊🏽👍🏽
  23. Tante Bep:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis en bedankt voor dit laatste verslag! Wat fijn dat jullie weer veilig geland zijn! Ja, nu weer even omschakelen maar, wat blijft zijn de herinneringen!!!
  24. Broekhuizen:
    Dank u wel.
  25. Ali van Broekhuizen:
    Welkom thuis en lekker slapen! Genoten van je verhalen. 😁
  26. Broekhuizen:
    Dank je wel👍🏽☺️
  27. Mark Wolvers:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis, en bedankt voor je leuke verhalen.
  28. Broekhuizen:
    5 augustus 2019
    Dank je wel Mark, en leuk dat je mijn verhalen gelezen hebt👍🏽👍🏽
  29. Karin:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis familie!! Jullie hebben prachtige herinneringen gemaakt! Bedankt voor het meegenieten!
  30. Broekhuizen:
    5 augustus 2019
    Dank je wel, en leuk dt je meegenoten hebt☺️😉
  31. Ans:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis genoten van jullie verhalen 👍👍
  32. Broekhuizen:
    Dank je wel Ans👍🏽💋
  33. Anja:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis. Ik vond het leuk om jullie vakantie een beetje mee te beleven. Sas, wij zijn bijna in Italië (nog 250km) en je bent welkom😉.

Groetjes 😘
  34. Broekhuizen:
    5 augustus 2019
    Goeie reis nog An, en waar moet ik me melden☺️😂😘
  35. Daniëlle:
    5 augustus 2019
    Ook van mij welkom thuis! De wasmachine zal al wel draaien en het broodje kaas is vast wel op. Vanavond weer gewoon aardappels? Sterkte met acclimatiseren en nogmaals bedankt voor de leuke verhalen!
  36. Broekhuizen:
    5 augustus 2019
    Dank je wel Daniëlle, hij draait volop op hoor, en bedankt voor je leuke reacties☺️😉
  37. Mike:
    5 augustus 2019
    Naschrift van de redactie : Elke gelijkenis met een Nederlandse familie berust oo louter toeval ;), zoals de Broekies is er maar 1 familie, welkom thuis luitjes vanuit een zonnig Frankrijk !
  38. Broekhuizen:
    6 augustus 2019
    Dank je wel Mike, en geniet nog van je vakantie want voor je het weet ben je weer terug☺️😳😂
  39. Simone:
    5 augustus 2019
    Welkom thuis!!! Fijn dat jullie er weer zijn! En Sascha bedankt voor je mooie verhalen! Misschien kan je mee naar Karinthië volgende week? Iets minder ver van huis, maar ook best mooi (hoop ik)🤣🤣

Groetjes Simone
  40. Broekhuizen:
    6 augustus 2019
    Dank je wel Simone, en Karinthië ben ik nog niet geweest, dus ik ga even in mijn agenda kijken😂😂
  41. Hanneke:
    6 augustus 2019
    Welkom thuis lieve mensen! Telkens weer genoten van je blogs Sascha. Keep Indonesia forever in your heart ❤️❤️❤️
  42. Broekhuizen:
    7 augustus 2019
    Dank je wel Hanneke, en dat zal ik zeker doen💋❤️