Eindbestemming Jakarta

21 juli 2019 - Jakarta, Indonesië

Op weg naar luchthaven 3.

We stappen over van een Boeing 777-300er naar een Airbus 350 van China Airlines, het systeem van boarden is tegenwoordig best slim om in groepen te verdelen en daarom gaat dat redelijk snel, het jammere is alleen dat ook deze vlucht uiteindelijk vertraagd is waardoor we nog bijna 3 kwartier in het vliegtuig zitten maar zoals ik al eerder zei we weten dat we een lange reis gaan maken dus moet je dit gewoon accepteren☺️. Maar om 14:00 lokale tijd staan we dan toch eindelijk bij de kofferbaan, dan is het bij jullie 9:00 uur in de morgen en dat betekent voor ons dus 22 uur reistijd.

Maar nu gaat het dan echt beginnen!!🕺🏽💃

Nadat we (vrij snel) onze koffers hadden liepen wij richting de uitgang en daar stond onze gids “Adi” al op ons te wachten, een kleine man met een grote lach stond daar klaar voor ons. We hadden al snel een klik en hij zei “ik regel alles voor jullie, stap maar in de bus” dus gehoorzaam als wij zijn doen we dat. Stel je nu eens voor we hebben een busje voor 10 personen  en we zitten er met zijn 7en in inclusief chauffeur, onze “Adi” denkt dat het nodig is om in deze “kleine” bus de microfoon nodig te hebben😂😂 en begint voluit te praten over alles wat hij weet te vertellen over Jakarta. Hij heeft het over de (Batavia) haven over de VOC, over de wegen het verkeer enz,enz. En wij luisteren aandachtig.

Dan zegt hij opeens oke hier gaan wij eruit ik wil jullie een plein laten zien waar de minister zit en waar het eerste wayang museum is, ook hier volgen wij Adi maar voor wij het plein op kunnen, komen er elke keer lokale mensen naar ons toe om met ons op de foto te mogen dit voelt zo raar voor ons en Adi zegt heel koel ze zijn blij om jullie te zien en willen graag met “Europeanen” op de foto om aan de familie en vrienden te laten zien. De kids kunnen niet geloven wat ze meemaken maar gaan wel met deze lieve mensen op de foto.

We vervolgen onze reis door Jakarta maar de vermoeidheid van de reis begint langzaam zijn tol te betalen, we rijden snel naar het nationaal monument om snel een foto te maken om daarna nog even snel langs het nationaal museum te gaan, we zijn net op tijd want om 17:00 lokale tijd gaan de poorten dicht en we zijn nog precies op tijd om een kleine glimp op te vangen en een indruk te krijgen van dit museum.

We lopen terug naar onze chauffeur en die zegt ik breng jullie lekker naar jullie hotel, wij hopen dat dit snel is want 22 uur in een vliegtuig en dan nog 3 uur door Jakarta lopen daar knap je niet van op, en dan voel je ook niet zo heel fris meer kan ik je zeggen. Maar dan heb je ook op zondag te maken met de infrastructuur van Jakarta en zelfs op zondag lopen de wegen helemaal vol.

We besluiten om vanavond lekker in het hotel te gaan eten en dan lekker te gaan douchen en vroeg te gaan slapen want morgen om 8:30u staat Adi weer op de stoep en gaan we naar Bogor.

Het eten in het hotel is trouwens prima!! Ik heb alleen nog nooit zo’n hoog bedrag op de rekening gezien 750.000 rupiah omgerekend nog €50😂😂😂

voor nu zeg ik selamat tidur of te wel slaap lekker en tot morgen.